zaterdag 16 juni 2018

Aanrader van Tom: The point of no return, boek van Tom Slabbaert

'The point of no return' is de titel van mijn boek. Het gaat hoofdzakelijk over de oorzaken van de schietpartij in de Columbine High School in Littleton, Colorado, USA en de honderden schietpartijen die daarop volgden.

Ik heb één vol jaar aan dat boek gewerkt (het kon veel dikker zijn, maar ik heb het niet te ingewikkeld willen maken) en weet ongeveer alles over 'Columbine', tot de autopsieverslagen toe van de slachtoffers. Ik heb heel wat contacten gehad in de V.S. met o.a. Dave Cullen, de auteur van het boek over 'Columbine'. De man die in 1999, ten tijde van de schietpartij, als freelancejournalist werkte, was één van de eersten ter plaatse op de school en schreef 10 jaar aan het boek. Hij had tijdens het schrijven 3 depressies, maar ging toch door. Voor de rest heb ik ook vele FBI-files gelezen.


Mijn conclusie, en ik ben niet de enige, is dat de ongelijkheid in de Amerikaanse maatschappij de oorzaak is van alle kwaad. En de wapenwetgeving uiteraard! Alles leidt uiteindelijk naar één punt: geld! Hier in België is ook alles aan het veramerikaniseren met alle gevolgen vandien.

Via de volgende link vind je meer informatie over dit boek op de catalogus van onze bib: 'The point of no return: Columbine High School Shooting en de veramerikanisering van de wereld'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten