vrijdag 13 september 2019

Aanrader van Sanne: Wij, roman van David Nicholls

Op reis neem ik altijd boeken mee in dwarsliggerformaat: erg handig om het aantal kilo's van de bagage te beperken. Snuisterend door deze kleine boekjes botste ik op deze roman, die een aantal gelijknamige werken in onze collectie kent. En ik was bijzonder aangenaam verrast! Lang geleden dat ik nog zo vastgebeten was door een boek en blij was dat ik op vakantie de tijd had om te lezen.

In het verhaal volgen we een Brits koppel met hun tienerzoon op reis doorheen Europa. De reis van de redding, want er hangt een scheiding in de lucht en de vader-zoonrelatie, die nooit geweldig was, zakt steeds verder weg. Douglas, vastbesloten zijn status als echtgenoot en vader te redden, wil er een fantastische trip van maken. Maar hoe meer hij alles probeert vast te houden, hoe meer alles afbrokkelt.


Eigenlijk lopen er twee verhaallijnen door elkaar. Over hoe Connie en Douglas elkaar leerden kennen en samen een gezin stichtten met een beloftevolle toekomst. Over hoe datzelfde gezin nu elkaar verliest en elk hun zoektocht in het leven moeten afwerken. Vinden ze elkaar nog terug? Afwisselend grappig en ontroerend, liefdevol en hard, verwachtingsvol en teleurstellend, … De auteur David Nicholls bewijst alweer wat voor een goede schrijver hij is!

Via de volgende link vind je meer informatie over dit boek op de catalogus van onze bib: 'Wij'. Voor wie niet van de kleine lettertjes houdt, hebben we het boek ook in gewoon formaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten