vrijdag 26 juni 2015

Aanrader van Miet: Taarten zonder oven, een kookboek van KVLV

Het rek met de kookboeken in de bib kan ik niet zomaar voorbijlopen. Vooral boeken met desserts hebben mijn voorkeur. Gelukkig moet ik nooit lang op mijn honger (heb je hem?) blijven zitten. Vaak bekijk ik enkel de smakelijke foto’s en lees ik diagonaal de ingrediëntenlijst door (veel dingen die ik niet in huis heb).

Niet zo bij dit boek, een uitgave van KVLV: een beperkte lijst van benodigdheden, waarvan het meeste reeds beschikbaar in de koelkast en de voorraadkast. Bovendien heb je geen oven nodig. Op een zaterdagmiddag besliste ik dus om de abrikozen-yoghurttaart te maken voor kinderen en kleinkinderen, gediplomeerde proevers. De voorbereiding en bereiding ging vlot en alles klopte. Na de versiering zag ze er best mooi uit. Jammer dat ik vergeten ben een foto te nemen!

Het verdict van de proevers? Hele lekkere taart. Er was geen kruimeltje over! Dit boek leen ik zeker nog eens uit voor de Truffeltaart met amarettikoekjes of één van de andere recepten om bij te likkebaarden.


    ©KVLV

Via de volgende link vind je meer informatie over dit kookboek op de catalogus van onze bib: 'taarten zonder oven'. Smakelijk! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten